العربية            
 
נא להמתין...

איך חושבים ילדים במדעים ובמתמטיקה א'

פרופ' דינה תירוש , פרופ' רות סתוי

צפיות: 239
דרוג  (0)

במשימות שונות שקשורות למדעים ולמתמטיקה ילדים עונים לפעמים תשובות נכונות ולפעמים תשובות שגויות. איך זה קורה? למה? מה ניתן לעשות בקשר לזה? על כך ועוד בהרצאתן של פרופ' דינה תירוש ופרופ' רותי סתוי.

 
תגובות ‏‎(‏‎5 תגובות‏‎)‏‎
תגובות ‏‎(‏‎5 תגובות‏‎)‏‎
הוספת תגובה
שם השולח:
דוא"ל:
 
*כותרת:
תוכן:
8.
אפשר גם עם פטל ‏‎ ‏‎ דווח על תוכן פוגעני תודה על ההתייחסות
ניתן לעשות את הניסוי עם פטל. ואז אפשר להתייחס לכמויות השונות של הפטל והמים בהקשר לריכוז. במקרה כזה, נוסף עוד מימד לחקר שהוא הניראות, הצבע. תלוי במטרות ובמה שרוצים להדגיש. בהצלחה!
יעל צרפתי, מדריכה ארצית למתמטיקה בקדם יסודי, ‏‎(‏‎26.03.15‏‎)
7.
שאלה: האם כדאי להשתמש בתרכיז פטל במקום סוכר? ‏‎ ‏‎ דווח על תוכן פוגעני תודה על ההתייחסות
מעניין לבדוק מה יענו הילדים כשאשתמש בתרכיז פטל במקום סוכר, המים יצבעו בצבע אדום חזק יותר ככל שהתרכיז יהיה מתוק יותר, הדוגמא לקוחה מחיי היומיום של הילדים רלוונטית לחיים שלהם ולכן כנראה וייטעו פחות.. ולאחר ההתנסות עם התרכזי לחזור לסוכר ..
יהודית, ‏‎(‏‎21.03.15‏‎)
4.
דרכים לתמיכה בבניית מושגים על העולם ‏‎ ‏‎ דווח על תוכן פוגעני תודה על ההתייחסות
לשאלותיכן מה עוד ניתן לעשות

1. רצוי לחשוף את הילדים והילדות למגוון של בדיקות והתנסויות קודם כל כדי להבין האם יש דגם קבוע בחשיבה.

2. יש מקום לבקש מהילדים לייצג את ההשערות שלהם בדרכים שונות: בציור, בתנועה או באמצעות חפצים שהם בוחרים (למשל חרוזים המייצגים את הסוכר). בדרך לייצוג ובזמן שהם מסבירים את הייצוג שלהם, שאלות נוספות מתעוררות.

3. חשוב מאוד לבקש מהילדים לשער השערות וגם לערוך תצפיות: במקרה של ערבוב הסוכר, לטעום ולבדוק האם הם צדקו בבדיקה שלהם. כך הילדים מפתחים יכולות להשוות את מה שפרופ' חווה תובל מכנה: מה שנראה לי ומה שבאמת.

4. חשוב מאוד בתהליך ההתפתחות של המושגים לערוך השוואה בין מה שנראה לי לבין מה שנראה לילדים אחרים. המטרה היא לא להתחרות ולא לבדוק מי טועה אלא לעזור אחד לשני לבנות רעיונות נכונים יותר על העולם סביבנו.
דיאנה אלדרוקי פינוס, מדריכת מדעים בקדם יסודי , ‏‎(‏‎05.03.12‏‎)
2.
מצטרפת לשאלה ‏‎ ‏‎ דווח על תוכן פוגעני תודה על ההתייחסות
מאד מעניין. השאלות הנשאלות:
א. מה אני עושה עם הממצאים
ב. אחרי שמיפיתי את הילד, מה זה אומר לי עליו?
מקווה לתשובה.
איה, ‏‎(‏‎29.02.12‏‎)
1.
תגובה ושאלה ‏‎ ‏‎ דווח על תוכן פוגעני תודה על ההתייחסות
מעניין מאוד. אך לא הסברתן, מה ניתן לעשות בקשר לטעויות, מלבד לחכות להתבגרות הילדים. האם זה עניין של בשלות או ניסיון מתמשך של הילדים?
גילה ילוז, ‏‎(‏‎09.12.10‏‎)
סוג פריט: הרצאה
סוג מדיה: וידאו
עודכן בתאריך: 16.11.15
 
לצפייה תקינה באתר תוכלו לעיין ברשימת דפדפנים נתמכים ותוספים נדרשים