العربية            
 
נא להמתין...

איך חושבים ילדים במדעים ובמתמטיקה ב'

פרופ' דינה תירוש , פרופ' רות סתוי

צפיות: 200
דרוג  (0)

פעמים רבות ילדים (וגם מבוגרים) עונים על שאלות במהירות ובביטחון, וקשה לשכנע אותם שאולי תשובתם אינה נכונה. מדוע זה כך? אלה הם המאפיינים של "הכלל האינטואיטיבי". כדי להתגבר על הפרעה של הכלל הזה צריך מנגנון של בקרה. על כך ועוד בהרצאתן של פרופ' דינה תירוש ופרופ' רותי סתוי.

 
תגובות ‏‎(‏‎3 תגובות‏‎)‏‎
תגובות ‏‎(‏‎3 תגובות‏‎)‏‎
הוספת תגובה
שם השולח:
דוא"ל:
 
*כותרת:
תוכן:
3.
בוודאי שלהוראה נכונה יש יתרון גדול ‏‎ ‏‎ דווח על תוכן פוגעני תודה על ההתייחסות
בוודאי שלהוראה נכונה יש יתרון גדול אך עדיין אין לזה הוכחה מדעית. תלוי בהרבה גורמים: אילו תפיסות שגויות? כמה אינטנסיבית ההוראה? הוראה של מה? גם אדם שמכיר הבדלים בין שטח והיקף שוגה בתשובות אינטואיטיביות.
אבל לרב זה אכן נכון, במצבי קונפליקט בין האינטואיטיבי לבין המוסכמות במתמטיקה או בגאומטריה, עם הוראה נכונה יש יותר סיכוי לכך שהידע עקב ההוראה יגבור על הכללים האינטואיטיביים.
אין ספק שיש חשיבות רבה להתנסות המוחשית. זה חלק אינטגרלי מהתפיסה והעשייה בגן הילדים ומשום מה זה הולך ופוחת ככל שעולים בגיל ובכיתות בית הספר. הדוגמאות שנתת חשובות והכרחיות. בהצלחה!
יעל צרפתי, מדריכה ארצית למתמטיקה בקדם יסודי, ‏‎(‏‎26.03.15‏‎)
2.
תפיסות שגויות בגיאומטריה לא משתנות עם הגיל אלא באמצעות הוראה נכונה ‏‎ ‏‎ דווח על תוכן פוגעני תודה על ההתייחסות
דוגמאות מצויינות לצערי כמורה בכיתות הגבוהות אנו נתקלים בתפיסות המוטעות של התלמידים בדוגמאות שהצגתן גם בכיתות הגבוהות ואת זה ניתן לשנות רק על ידי התנסות מוחשית באביזרים כמו: חבל / סרט צבעוני נדבק/ מרצפות בחצר/דפי משבצות/ צביעת השטח / גזירה והדבקה/ שימוש ביישומון דינאמי..
תודה רבה על הרצאה מלמדת.
יהודית, ‏‎(‏‎21.03.15‏‎)
1.
מעניין ‏‎ ‏‎ דווח על תוכן פוגעני תודה על ההתייחסות
מעניין מאוד
ג'והיינה, ‏‎(‏‎08.02.12‏‎)
סוג פריט: הרצאה
סוג מדיה: וידאו
עודכן בתאריך: 16.11.15
 
לצפייה תקינה באתר תוכלו לעיין ברשימת דפדפנים נתמכים ותוספים נדרשים